söndag 8 december 2013

Att vara själv


Ljusstaken från Billa gård som har öppet idag söndag 11-16
Innan min man började resa i jobbet så hade vi inte varit ifrån varandra en vecka. Jag visste inte då hur jag skulle känna. I början tyckte jag att det var lite jobbigt för jag var inte van att vara själv, men nu kan jag tycka det är helt okej. Bäst är såklart när han är hemma, men den funkar bra när han jobbar borta också. Jag passar på att roa mig själv och göra saker jag gillar utan det påverkar honom. Sedan vill jag att han ska få känna att det är ok att jobba borta, han ska inte ha dåligt samvete av att åka bort. Så jag bestämmer mig för att de veckorna/dagarna han jobbar borta gör jag en massa roliga saker och älskar det :) Det funkar bra, man kan tydligen programmera hjärnan att tycka bättre om saker än vad man trodde från början.

Nu får ni ha en skön dag, själv ska jag inspireras i Helsingborg och ta mig upp till Ljungskile för reportage.

Kram Lotta


12 kommentarer:

Anonym sa...

Den ensamheten du beskriver är en skön och själv vald ensamhetstid som man kan behöva..
Den ofrivilliga ensamheten vill man undvika...
Kram Lena Färjestaden

Anna Svensson sa...

Jag avskyr när mannen ska vara iväg över natten, njuter inte ett dugg av det men skönt att läsa att det kan förändras om hjärnan vill eller hur var det nu?
Ta det försiktigt på vägarna!
Kram
//bara anna
Annacecar.blogspot.com

Anonym sa...

Min man reser också i jobbet och ibland har jag tur och får följa med :) På en sådan jobbresa såg vi din man och jag kände igen honom tack vare din härliga blogg!

Må så gott/ Kaisa

Anonym sa...

Kanske är tur att han jobbar borta ibland. Jag antar att ni inte klarar er på din inkomst, han får väl jobba rätt hårt antar jag.

Vardagsmagi sa...

Ensamhet man valt själv kan ge mkt energi. Gott att du valt att se det som egentid. Kram

♥ Fyra årstider sa...

Om jag vore du anonym så skulle jag kolla upp min omsättning på företaget och sedan kanske du kunde räkna ut att jag tjänar minst lika mycket som min man :) bara ett tips ...

Kram Lotta

♥ Fyra årstider sa...

Kajsa jobbresor är ju toppen, jag brukar kunna ta med mina anhöriga också. Bra att kunna kombinera nytta med nöje :)

Kram Lotta

Ekenäsliv sa...

Seriöst!!! Jag blir bara lite uppjagad... Antar att dinman reser i jobbet för att han gillar det och för att han gillar sitt jobb.
Å om människor inte var så avundsjuka.

Go Lotta, och hoppas du hade det bra i H-borg! :)
Kraaaaam Anna

mammaxtre sa...

Det mesta är ju en fråga om inställning. Man får göra det bästa av situationen. Att längta efter någon och se fram emot att han kommer hem snart igen är inte helt fel det heller.

ha det gott

Gabriella sa...

Så klokt och bra tänkt! Såklart får man göra det bästa utav det, att hitta på en massa kul som man själv tycker om tycker jag låter toppen:)

Maggan sa...

Ljungskile i min närhet och i min dotters "by". Ta det försiktigt på vägarna om du kör själv...halt

Scottish Moments sa...

Gillar inte att sova själv för det är lite läskigt när man bor på landet tycker jag men annars älskar jag ensamtid! Fast som sagt inte på kvällar och nätter om man inte har någon annan hos sig.
Hälsningar från Skottland