torsdag 5 december 2013

Hur de lagt marockanskt kakel




Jag ska försöka berätta hur de lagt golvet hos oss, så ska ni få efterbilder framöver. Eftersom plattorna är så tjocka så var de tvungna att sänka golvet och isolera m.m vilket blev lite dyrare än vad jag tänkt mig. Det känns ändå viktigt att få det ordentligt gjort. Så de började att riva bort det gamla golvet. 


Sedan bygga upp det underifrån med masonitskivor, säger man så?


Sedan klädde de stommen med plast....


I  golvet göt de sedan en nytt golv med isolering i. 

'

Jag har inte fått det billigare :) men så här heter företaget som hjälpt mig. LNBYGG i Mjölby.



Sedan var det dags att lägga flytspackel innan golvet skulle läggas. Nu ska det fogas, så jag återkommer om hur det blev och de olika behandlingarna som jag fått göra på plattorna.

HÄR såg det ut när de började

Kram Lotta



Inga kommentarer: