söndag 29 december 2013

Hur tänkte vi nu då...



I somras köpte vi en ny sängstomme i vitt, den var jättefin tyckte jag ( bilder här) men min man var skeptisk mot en sängstomme som är folieklädd och inget rejält trä. Det visade sig att sängrammen var trasig, så vi fick en ny som stått i vår skola hela hösten för vi orkade inte byta.

Sedan har min man haft så ont i ryggen så vi bytte sängmadrasser före jul och då passade inte sängramen, men vi tänkte att vi kunde bara ha huvuddelen ändå. Men när den nya kom in så hade vi slängt den gamla och på den gamla satt en del som saknades. Hej och hå :)

Så nu börjar vi om i sovrummet igen, en ny sängram ska det bli någon gång framöver och en sängkappa. Min man vill måla golvet vitt, men jag är skeptisk. Jag skulle tänka mig en fondtapet. Det blir ett av 2014 projekt, men inte just nu. Nu gillar ju både jag och maken att förändra, fast vi trodde vi var klara. Så detta blir en före bild kan man säga. 




5 kommentarer:

Emschen sa...

Vi har precis beställt ny säng på Sleepo. Vi har funderar på det ett tag men för mig tar det emot att lägga 20-30000kr på en säng. Visst det är viktigt men det är mycket pengar för en säng tycker jag. Vi har varit & pratat i sängaffärer så vi har fått info om vad vi ska tänka på. Så jag surfade runt lite & hamnade på Sleepo. Så då blev det en säng på rean för 6500kr, en sån säng vi vill ha. 😃 Ibland kan man verkligen fynda på rean. Haha

Hoppas att ni får rätt på sovrummet snart.
Kram

dnyahuset sa...

Jag kan tröst dig att även om du inte är nöjd så är din säng och ditt sovrum ett under av snygghet och harmoni jämfört med vårt just nu. Vi ska också ta tag i det, men orken, nej ibland finns den bara inte.

Anonym sa...

Hej på dej .. vi har ett exakt likadant golv som ni i sovrummet. Målade det vitt i höstas o ångrar inte det en minut! Det förändrar hela rummet, blev verkligen jättefint, o det tror jag det hade blivit hos dej me ( fast du har redan ett fint hem )...

På landet vid havet sa...

I sovrummet slit ju inte golvet så mycket som i tex ett vardagsrum eller ett kök. Jag skulle måla vitt! Det är ju såååå snyggt!
Längtar till att få se det färdiga resultatet. Kommer blir jättesnyggt hur du än gör. Du är ju så duktig på att inreda! =)
Gott Nytt År!
Kram Mia

evalevabo sa...

Skulle ha sängen precis som den är. Snygg absolut ingen sängkappa. Ren snygg med fina lakan.
Vi har liknande men helvit. Med vita eller ljusgrå lakan.
Hotell känsla. Dom sagt snygg som den är. Helt i min stil.
Kram
Eva