söndag 1 december 2013

Julshopping i Stockholm


De sista bilderna från Stockholm blev i mörker. Det är väldigt fint att gå där bland all belysning och pyntade gator. Även om det var mycket folk så gick det bra..ja ni vet att jag har lite jobbigt med mycket folk :). Jag började titta i gamla staden. 





Sedan gick jag i lite olika affärer för att titta efter julklappar och så in på NK bara för att titta lite.



Min dag blev väldigt lyckad. Jag hann mycket och jag var så trött på kvällen när jag kom hem till hotellet för jag hade gått och gått i många timmar.

På morgonen när jag vaknade ville jag bara hem. Jag längtade efter lite lugn och ro och var så nöjd med storstadspulsen. Jag gillar att resa, inspireras osv. Jag brukar ofta ha ett ganska högt tempo men sedan vill jag bara hem. Jag är nöjd att jag vågade köra bil inne i Stockholm, men nästa gång tar jag nog tåget. Nu vet jag att jag kan om det skulle behövas. 

Kram Lotta

3 kommentarer:

Anna/Frostrosor sa...

Vilka härliga bilder! Det är härligt med andra städer än sin hemstad. Jag tror att man ser på staden med andra ögon än sin egen hemstad. Och visst är det skönt att åka hem sen igen, fylld med inspiration och nya idéer är det bara att gå loss hemma!
Fin söndagkväll önskar jag dig Lotta!

Milla sa...

Njuter av dina härliga bilder Lotta! Vinter får ett särskild touch i dina bilder tycker jag. Köra bil i Sthlm är en grej i sig, jag gör det då och då och när man inte riktigt vet vart man ska ta vägen så är man vips i en bussfil eller nåt! KRAM Milla

Min KuriÅsa Värld sa...

Då är du allt bra modig, som vågar köra bil i Stockholm:) Jag tar tåget dit på tisdag och blir kvar i 5 dagar. Älskar den staden, mest hemma känner jag mig på Söder med sina retrobutiker, och lite alternativa fik!
För att inte tala om alla gamla fina hus och mysiga gator:)
Kram Åsa