fredag 6 december 2013

Lingonmuffins


Idag tipsar jag på enkelt fika till din glöggfest. Jag älskar dekorera lika mycket som baka, fort ska det gå och enkelt ska det vara. Muffins är en favorit här hemma i alla former. Bilderna är i samarbete med Baka och Dekorera som också kommer lotta ut ett bakkit snart här på bloggen.



Receptet är:

ca 5-6 st, 2 ägg, 2 dl strösocker, 50 g smält smör, 2 dl naturell yoghurt, 4 1/2 dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver, 2-3 tsk vaniljsocker, 2 msk lingonsylt. Vispa ägg och socker poröst. Rör sedan ner det smälta smöret och yoghurten försiktigt. Blanda mjöl bakpulver och vaniljsockret och häll över smeten. Rör ihop allt till en jämn smet och häll i lingonsylten. Häll upp i formar och grädda i mitten av ugnen på 225 grader i ca 15-20 minuter. Dekorera med florsocker och julkristyr.





Formar och tomte- svampkristyr Baka och dekorera



Nu ska jag sätta mig och klicka hem alla julklappar, jag tycker egentligen om att gynna butiker i staden, men jag värdesätter min tid. Min man är hemma också så jag kan tjata lite så det här blir gjort.

Ha en fin kväll!
Kram Lotta

6 kommentarer:

♥Linda♥ sa...

Att du kan verkligen det där med att få till det perfekt! Så fint!

Hoppas alla i familjen lyckades ta sig hem i snön, här väntar vi fortfarande på pappan men sedan är alla hemma.

Ha en fin fredagskväll och kör lugnt i morgon!
Kram!

Ninnis familjeliv sa...

Vad goda dina muffins ser ut! Ha en riktigt fin helg! Kram Nina

toves sammensurium sa...

Å så fina nisse-muffinser :)
Herlige bilder du har tatt
- Tove :)

Jenny Åberg sa...

Hi hi, det var då de sötaste muffins jag sett länge! Och säkert minst lika goda.

Anonym sa...

Habe das Rezept gestern hier gelesen und heute gebacken , lecker .
Grüße zum 2. Advent aus Deutschland

Gabriella sa...

Så gott det lät med lingonmuffins! Det ska jag ha i åtanke nästa gång jag bakar:)
Kram