torsdag 5 december 2013

Lussebullar


Gran Nordljus, lykta Allrum, muggar gamla Greengate

Det tar slut hela tiden, lussebullarna. Så jag bakar och det är så mysigt, som terapi att stå där och så luktar det så gott.


Handduk Nyblom Kollen



Ungarna kommer hem från skolan och ser ut att njuta av att mamma bakar. 


Ord Jul Hemlängtan förra året, gryta Bagaren och kocken, 
redskapskruka Allrum

Igår blev jag lite lat, så jag gjorde inga kringlor det blev lussebullar istället och de verkade vara lika gott för barnen mumsade och åt medan brasan sprakade och jag spelade julmusik. 


Idag ska jag jobba en liten stund, har inte så mycket nu innan alla julreportage. men i helgen ska jag bort och fota och inspireras, ska bli så kul! Har jobb som redan är bokade och sålda så det känns skönt!

Ha en fin dag!

Kram Lotta

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lotta!
Har följt TV 4 men Malou dom pratar om medias påverkan av kroppsideal anorexi med mera.
Du skriver att du bakat bullar men du skriver också att barnen mumsar i sig medan du spelar Julmusik, och då undrar jag lite vilka signaler skickar vi till våra barn, om vad vi ska äta eller inre. jag vet de e inte lätt ingen är perfekt men vi kanske måste börja, tänka lite mer på att våra barn, gör inte som vi säger utan som vi gör.
Tycker det är värt att ta upp.
Kram Anna

♥ Fyra årstider sa...

Kära Anna jag åt med lussebullar men inte under tiden jag bakar. Jag fikar också, men inte varje dag. Du kan ju inte skriva så när du inte veta hur jag är eller har det. Du får helt enkelt komma hit och fika med mig :)

Kram Lotta