tisdag 3 december 2013

Vinn keramik från Ståhl


Här kommer nu en chans att vinna underbar fin keramik

Ståhl heter företaget och har utvecklat fat och skålar som har det där lilla extra. Du har möjlighet att vinna ett stort runt fat värde 729:-, färgen på fatet får vinnaren bestämma själv. Keramiken har visas i olika sammanhang som tex. Ernst fina bok.





För att kunna vara med så vill vi:

1. Titta in på Ståhls hemsida, skriv i mina kommentarer vilka färger som delikatessfatet finns i (finns i produktfolder)

2. Skriv också 2 av de olika utföranden som keramiken görs i ( titta i produktfolder)

Motivera/berätta när du skulle vilja använda Ståhls keramik

Tävlingen avslutas 16/12 , 2013

Om du inte har blogg skriv in din mailadress eller titta in efter en vinnaren dragits. Allt måste finnas med för vinst.





Vinnaren kontaktas på mail och dras av Ståhls keramik och kan inte överklagas. Värdet på fatet är 729:-. Ev vinstskatt betalas av vinnaren. 









Lycka till

Kram Lotta

44 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Åh, vilket vackert fat, det skulle vara fint i min tallrikshylla och det skulle förstås användas med, till kakor, frukt eller varför inte en sallad! Det är ju så mycket roligare att duka när man har vackert porslin!
Färgerna som finns är vit, aqua, bärnsten, buteljgrön, kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv. Vackra allihop men jag hade nog valt vit om jag har turen att vinna...=) Tänk ett vitt stort fat i mitten av bordet, med en ceasarsallad! En liten dipskål bredvid med dressingen..mmm
Finns i sju modeller, tex gratängform och runda eller ovala uppläggningsfat.
Håller tummen hårt....=)
/Gunilla

Anonym sa...

Tävling
Färger
Vit
Aqua
Bärnsten
Buteljgrön
Kaffe
Midnattsblå
Puderrosa
Oliv

Utföranden
Brickfat 335x135 mm.
Stort ovalt uppläggningsfat 490x320 mm.

Jag ääälskar grönt!! Det gröna fina fatet skulle passa perfekt på vårt julbord. Gärna med en härlig apelsin och granatäpples sallad.

eklundmalin@live.se

Anonym sa...

Åh vilken vacker keramik <3! Den har jag aldrig sett förr men ska absolut kolla in mer.

Färgerna är: vit, aqua, bärnsten, buteljgrön, kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv.
Bland utförandena finner man ett litet delikatessfat 195x135 mm, ett brickfat 335x135 mm, samt sex ytterligare varianter.

Kram från Anette
lurvigs(at)hotmail.se

Anonym sa...

Vit, aqua, bärnsten, buteljgrön,kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv.. Brickfat och stort uppläggningsfat, gratängform och 5 andra modeller. Jag skulle gärna ha ett vitt eftersom det är favoritfärgen. Ippibacken@hotmail.com

Anonym sa...

Glömde, jag skulle använda det både som uppläggningsfat och att dekorera med tex i tallrikshyllan. Ippibacken@hotmail.com

Mimmi sa...

1. Vit, Aqua, Bärnsten, Buteljgrön, Kaffe, Midnattsblå, Puderrosa, Oliv
2. Stort ovalt uppläggningsfat 490x320 mm och djup skål ø260 mm.

Motivering: Eftersom keramiken tål både diskmaskin, mikron och ugn så skulle jag använda den jämt, både vardag och fest.
Snygga och praktiska saker är till för att användas och njuta av.

Mvh Mimmi

Anonym sa...

Färgerna som finns är: vit, aqua, bärnsten, buteljgrön, kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv.
Utförandena finner man bland annat i ett litet delikatessfat 195x135 mm, ett brickfat 335x135 mm, samt sex ytterligare varianter.

Skulle användas jämt har inte förstått det där med att bara använda fina saker vid festliga tillfällen, är det något som oftast behöver piggas upp så är det väll vardagen.

Ha en underbar dag!

Elinor
el.ny@hotmail.com

Anonym sa...

Färgerna som finns är : Aqua,vit,bärnsten ,kaffe, midnattsblå, puderrosa, oliv och buteljgrön.

Utförandet av keramiken finner man i ett brickfat 335*135mm och stort ovalt uppläggningsfat 490*320mm.

Motiveringen: En sån skönhet skulle passa perfekt i min alldeles egen tallrikshylla som jag ha byggt själv, även jag kan använda den på julbordet när jag ska anordna för första gången sen när jag kom till Sverige ,
Sist men inte minst , den tål diskmaskin, ugn och mikro så jag kan unna mig till vardagen också.

Ha en underbar dag
Shirin E
Shirin.ebrahimi@sodersjukhuset.se

Anonym sa...

Arabesque finns i färgerna:

Vit
Aqua
Bärnsten
Buteljgrön
Kaffe
Midnattsblå
Puderrosa
Oliv

Arabesque finns bland annat i utförandet:

Brickfat 335x135.
Liten gratängform 230x150.

Om jag vinner kommer jag ge det Buteljgrön fatet till min mamma. Hoppas hon kommer använda det ofta, fina föremål ska användas dagligen inte bara vid speciella tillfällen!!
// Annelie Hägg

e-mail: jgatan@telia.com

Anonym sa...

Faten finns i färgerna Vit,Aqua,Bärnsten,Buteljgrön,Kaffe,Midnattsblå,Puderrosa och Oliv. Faten finns i utförande stort ovalt uppläggningsfat 490x320 mm och stort runt uppläggningsfat ø 340 mm. Dessutom finns det 6 andra modeller på skålar och fat. Ett stort vitt fat skulle jag använda som uppläggningsfat så fort jag får chansen. Passar vid alla tillfällen och är verkligen SUPER-snyggt!!!
/ Susanne Jansson
susanne@mgredovisning.se

Anonym sa...

Färgerna: Vit, Aqua, Bärnsten, Buteljgrön, Kaffe, Midnattsblå, Puderrosa, Oliv.
Utförande: Brickfat och dippskål.
Motivering: Jag skulle alltid använda porslinet, det är så underbart vackert...tror att den vita skulle bli en favorit all times:)
Annika.aren@bredband.net
God Jul & ett gott nytt år önskar jag Dig och Dina nära och kära

annelie_ua / blomsterochbakverk sa...

Vilken fantastiskt vacker keramik och fin vinst. Håller tummarna!

1. Fatet finns i alla färger - Vit, Aqua, Bärnsten, Buteljgrön, Kaffe, Midnattsblå, Puderrosa och Oliv.

2. Kollektionen består bland annat av en ljuvlig liten dippskål och ett inbjudande brickfat.

Om jag vinner skulle jag välja det buteljgröna fatet och det skulle få en hedersplats vid matplatsen. Till vardags fyllt med frukt och nötter. Till helgen med pastelliga macarons. Och på självaste julafton min goda fänkålssallad med apelsin och granatäpple. Skulle vara hur vackert som helst. Var dag.

Anonym sa...

1. Vit, Aqua, Bärnsten, Buteljgrön, Kaffe, Midnattsblå, Puderrosa, Oliv
2. Stort ovalt uppläggningsfat 490x320 mm och djup skål ø260 mm.

Dessa vackra skålar och fat hade jag inte sett förut men de är verkligen så otroligt fina att ett sånt uppläggningsfat skulle jag använda året om!

/ Jeanette
jeanette@quattro.nu

Karoleen sa...

1. Vit, Aqua, Bärnsten, Buteljgrön, Kaffe, Midnattsblå, Puderrosa, Oliv
2. Stort ovalt uppläggningsfat 490x320 mm och djup skål ø260 mm.

Vi flyttar snart till Östergötland och förhoppningsvis ett hus där vi kan starta nya liv. Och det kommer ju inte vara billigt så dessa fat skulle vara otroliga att få, och så vackra fat skulle vara perfekt att kunna bjuda in på och välkomna våra gäster med.

evalevabo sa...

Vit bärnsten aqua kaffe buteljgrön midnattsblå kaffe oliv puderrosa
490x320 och 195x135 tex Finns flera utföranden.
Skulle passa perfekt hemma här.
Håller alla tummar.
evalevabo@yahoo.se

Kram Eva

Anonym sa...

Vilken underbar keramik, så vackert! Vore en dröm att äga ett eget, så här kommer mina svar;
1. Vit, Aqua, Bärnsten, Buteljgrön,Kaffe, Midnattsblå, Puderrosa, Oliv
2.Stort runt uppläggningsfat ø 340 mm & Stort ovalt uppläggningsfat 490x320 mm.

Skulle önska ett stort runt, vitt uppläggningsfat där jag kan servera en färgglad sallad med fetasallad, oliver, avokado och god italiensk salami i. Salladen vill jag dela med min fina familj <3

Kramar
Britteli Ekman
britteli.ekman@telia.com

Sofia sa...

Faten finns i färgerna Vit,Aqua,Bärnsten,Buteljgrön,Kaffe,Midnattsblå,Puderrosa och Oliv.
Faten finns i utförande stort ovalt uppläggningsfat 490x320 mm och stort runt uppläggningsfat ø 340 mm. Dessutom finns det 6 andra modeller på skålar och fat.

Jag drömmer om ett grönt stort fat till julens arrangemang och sommarens sallader De är så vackra och blir en perfekt fond till godsaker!

Anonym sa...

Färger
Vit
Aqua
Bärnsten
Buteljgrön
Kaffe
Midnattsblå
Puderrosa
Oliv
2 utföranden
Brickfat 335x135 mm och Stort ovalt uppläggningsfat 490x320 mm.
Vi håller på att göra om våran matkällare till en vinkällare, där ska man då också kunna sitta och avnjuta vinerna. Det gröna fatet skulle göra sig bra till att lägga upp tillbehören på. Eftersom det är både rustikt och sirligt.
Varma hälsningar Karin Holkedahl
kajsa_73@live.se

Sofie sa...

1. Delikatessfärgerna finns i vitt, aqua, bärnsten, buteljgrön, kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv.

2. Brickfat 335x135 mm och dippskål ø 80 mm.

Jag skulle använda Sthåls keramik dagligen. Tänk vilken extra guldkant i tillvaron att servera köttfärssåsen i det stora runda fatet eller varför inte lägga upp salladen eller bröd i det. Och vilket fint och unikt matminne för vår son (och kommande barn) att förknippa vardagsmiddagarna under uppväxten med detta porslin. Kanske kan det vandra vidare i generationer som arvegods..

Håller båda mina tummar hårt och hoppas innerligt att det magiskt fina fatet blir vårt!

Många kramar, Sofie

gamlasnickeriet@hotmail.se

Sofie sa...

Äsch, lyckas alltid slinka in någon knasig formulering, måste vara välling i hjärnan som småbarnsförälder :) Delikatessfatet* ska det givetvis stå i kommentaren ovan! Kram, Sofie

Anonym sa...

1)Vit, aqua, bärnsten, buteljgrön,kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv
2)Det finns i sju olika modeller bl.a. Brickfat 335x135 mm.
Stort ovalt uppläggningsfat 490x320 mm

Är ofta själv då maken jobbar kvällar och nätter och för att lyxa till det lite när jag lagt barnen brukar jag duka upp något gott och då skulle det vita fina fatet passa perfekt!!!

Mvh Matilda L. F

Lotta sa...

Åhhhh, Sthål har så vacker keramik. Arabesque finns i färgerna Vit, Aqua, Bärnsten, Buteljgrön, Kaffe, Midnattsblå, Puderrosa, Oliv. Det finns 7 modeller t ex liten gratängform och litet delikatessfat. Mina favoriter är det stora uppläggningsfatet och brickfatet. Varför använda dessa skönheter bara till fest? Nix, jag ska självklart använda det till vardags. Ja okey då till fest också.
/Lotta, l8bergstrom@gmail.com

Anonym sa...

Färgerna finns i - Aqua,vit, puderrosa,bärnsten,kaffe, midnattsblå,oliv,buteljgrön.

Utförandet av keramiken finner man i ett brickfat 335*135mm och Mindre skål ø 170 mm.

Aqua är färgen jag väljer, skulle jag vinna. Skulle vilja ge det till min Mamma.

Marielle
marielle_bjork@hotmail.com

Anonym sa...

Färger: Vit Aqua Bärnsten Buteljgrön Kaffe Midnattsblå Puderrosa oliv.

Utförande: Dippskål 80mm, Djup skål 260mm.

Det buteljgröna fatet passar till alla årstider. På våren till risotto med sparris, på sommaren till tabbouleh med bladpersilja och tomat, på hösten till rödbetor med feta och på julen till rödkålssallad med apelsin. berglundcarin@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!
Keramikfaten görs i bara vackra färger , aqua bärnsten buteljgrön kaffe midnattsblå puderrosa och oliv. Jag tycker de är fina allihopa.
Finns i flera utföranden, bla gratängform och runda och ovala uppläggningsfat. Om jag skulle ha turen att vinna skulle det bli svårt att välja både färg o form , men troligen ett aquafärgat. Det skulle jag använda dagligen till frukt , bakverk och maträtter.
Hälsningar Ann-Sofie S

Lena sa...

Hej Lotta!
Vill vara med i tävlingen om det underbara keramik fatet.
Ett buteljgrönt fat skulle bli helt fantastiskt i mitt pärlgröna kök.
Jag skulle bara ÄLSKA det så det skulle användas varje dag.
De 8 färgerna är -Vit-Aqua-Bärnsten-BUTELJGRÖN-Kaffe-Midnattsblå-Puderrosa-Oliv. Brickfat o Dipskål är 2 av de 7 modellerna som finns. Har ingen egen blogg. Jag följer din blogg o har läst din berättelse om bloggen, jätte intressant. Du är så duktig o har inspirerat mig så mycket.Så jag sugen att börja blogga.
Med vänlig hälsning Lena
Min mail adress lindbergskan@live.se

Åsa sa...

Vit, aqua, bärnsten, buteljerna, kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv.
Tex brickfat och liten gratängform.
Jag skulle använda det midnattsblå fatet till en stor, god sallad som blir extra festlig på ett stort, vackert fat.
Åsa
Cedergren@telia.com

Matilda sa...

Är med :)

Svar: Vit, Aqua, Bärnsten, Buteljgrön, Kaffe, Midnattsblå, Puderrosa, Oliv.

Stort, runt uppläggningsfat (340 mm) och stort ovalt uppläggningsfat (490X320mm).

Jag skulle vilja använda fatet med godsaker på, utan godsaker på, till vardags, till fest.. Ja, när som helst och lite hur som helst! Fina saker ska användas! :)

Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com).

Caroline sa...

Åh vilket fint fat! Jag är med o tävlar.
1) Keramiken finns i Vit, Aqua, Bärnsten, Buteljgrön, Kaffe, Midnattsblå, Puderrosa, Oliv.

2) De finns i utförande
Delikatessfat o Brickfat

Jag skulle vilja använda sthål keramik till allt, men framför allt till vår årliga kalkonmiddag efter nyår och duka fint o lägga upp kräftorna på den årliga kräftskivan.

Min mailadress caroline.fredriksson84@hotmail.com

Med varma hälsningar Caroline

Anonym sa...

Vit, aqua, bärnsten, buteljgrön,kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv. Brickfat och stort uppläggningsfat samt gratängform och 5 till modeller. Tänk om jag hade turen och vann en i Bärnsten. Har precis upptäckt detta vacka märke! Supersnyggt!
stensjokullen1@telia.com

Anonym sa...

Vilket vackert uppläggningsfat!!
1.finns i färgerna vit, aqua, bärnsten, buteljgrön, kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv.
2. Det finns i sju olika modeller, bl.a. Brickfat och uppläggningsskål.

Ett så vackert fat bör användas ofta, jag tänker mig till helgernas pastarätter, kräftorna i augusti, sommarsalladen och julens risgrynsgröt. Ett puderrosa skulle vara fint till alla sorters mat!

Anna
till. Lundstedt@telia.com

Anonym sa...

Oj så vackert porslin! Vill självklart vara med och tävla. De finns i färgerna:Vit,Aqua, Bärnsten, Buteljgrön, Kaffe, Midnattsblå, Puderrosa och Oliv. De finns i sju olika modeller.
Jag ÄLSKAR färgen på aqua faten även den vita är så fin!

Nu är det bara att hålla tummarna!
// Emma

emma_85_b@hotmail.com

Anonym sa...

Vilket ljuvligt porslin!
Finns i färgerna: vit, aqua, bärnsten, kaffe, oliv, buteljerna, midnattsblå och puderrosa.
Brickfat och ovalt uppläggningsfat.
Försöker använda porslin jag gillar ofta och duka fint även när de dagliga riskakorna och knäckebrödet ska fram till barnens mellanmål. Ett grönt delikatessfat hade ju passat fint! Hoppas på tomten! Och så hoppas jag på vinst här! Ett grönt fat att servera lax och granatäppelsallad på! Och en massa annat såklart :-)
/FruFyrstrand
(Återkommer med mail vid ev vinst)

Anonym sa...

Buteljgrön :-)
/FruFyrstrand

Anonym sa...

Hej!
Färgerna som finns är: vit, aqua, bärnsten, buteljgrön, kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv.
Finns i bl.a modeller Brickfat och Dippskål.

Har jag tur nu och få vinna det fina fatet så ska min älskade dotter få det i julklapp av mig så hon kan få göra goda sallader på det. Hon har nyligen övervunnit sin elakartade cancer med tuffa behandlingar. Så hon är verkligen värd att få det fina fatet av mig. Håller tummarna så hårt jag kan :)
Kram/Birgitta
abrahamsson.b@hotmail.com

Anonym sa...

Hejsan!

Färgerna som finns är vit, aqua, bärnsten, buteljgrön, kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv och finns bl.a i modellerna Gratängform och Brickfat.
Om jag vinner det fina fatet så ska jag använda det att servera god mat på till min pojkvän. Det är så kul att äntligen få laga mat igen efter ett år med svår cancer. Var helt sängliggande och kunde inte laga mat alls. Så med detta fina fat så kommer det att kännas extra roligt att laga mat igen. Håller tummar och tår :)

Kram/ Madelene Abrahamsson
MaddeVla@hotmail.com

Anonym sa...

Hejsan!
Färger: vit, aqua, bärnsten, buteljgrön, kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv. Modeller finns i bl.a Uppläggningsfat, Dippskål och Brickfat.
Om jag vinner nu så ska min älskade dotter få det fina fatet i julklapp av mig. Hon väntar sitt 3:de barn i februari. Så i en stor familj så går det åt mycket fint porslin. Hoppas på min tur nu!

Mvh Rolf
rolfy49@hotmail.com

Anonym sa...

Halloj!

Finns i färgerna: vit, aqua, bärnsten, buteljgrön, kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv och i bl.a modellerna Gratängform och Uppläggningsfat.

Skulle vara så roligt att få vinna nu och ge det vackra fatet till min älskade flickvän. Hon har nyligen haft det så tufft med agressiv cancer och varit sängliggande i flera månader. Så hon är verkligen värd det vackra fatet. Hon betyder verkligen allt för mig.
Mvh Robert
gumsan@speedmail.se

Anonym sa...


Som jag har gått och suktat efter dessa underbara fat..!

1. Delikatessfatet finns i färgerna; Vit, Aqua, Bärnsten, Buteljgrön, Kaffe, Midnattsblå, Puderrosa samt Oliv

2. Mina favoriter förutom uppläggningsfatet är Brickfat 335x135 mm och Litet Delikatessfat 195x135 mm.

Om tomten är på min sida i år så hamnar ett uppläggningsfatet i färgen aqua hemma hos mig, skulle passa perfekt i köket som går i turkost, rött och vitt.
Keramiken skulle jag använda till mycket såsom ljusfast, servera sallader men det som snurrar mest i huvudet just nu är julgodiset så jag skulle proppa fatet fullt med massor av hemmagjort julgotter och servera till familj och vänner.

God Jul!

Amanda (isola_flickan@hotmail.com)

Anonym sa...

Det fina fatet finns i färgerna vit, aqua, bärnsten, buteljgrön, kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv.

Det finns andra utförande två av dessa är litet delikatessfat och stort ovalt uppläggningsfat.

Då jag är studerande med fyra barn och inte kan kosta på sig så mycket skulle jag bli super glad för det stora välbehövliga fatet i färgen aqua som jag fastnade för direkt. Detta skulle användas till serveringsfat för plättar till barnen, ljusfat med dekoration, med massa maränger på till kalas eller som salladsfat.

haagcaroline@hotmail.com

Anonym sa...

Delikatessfatet finns i
Vit aqua bärnsten buteljgrön kaffe midnattsblå puderrosa och oliv.

Och två andra modeller är brickfat 335*135
Och stort ovalt uppläggningsfat 490*320

Jag skulle servera tårta på detta fat till alla i vårt hus, 8 födelsedagar!!
Hälsningar Nils!

nils@katslosadesign.com

vadmalen sa...

Hur härlig är inte den här keramiken som finns i två Utföranden skålar och uppläggningsfat i färgerna
vit, aqua, bärnsten, buteljgrönt, kaffe, midnattsblå, puderrosa och oliv.
Motivering: Jag skulle använda porslinet till både vardag och fest och absolut inte bara ha det till "skådebröd" Vilket det i och för sig skulle passa till eftersom det är så vackert!

Karina sa...

Delikatessfatet görs i färgerna: Vit, Aqua, Bärnsten, Buteljgrön, Kaffe, Midnattsblå, Puderrosa och Oliv. De görs i 7 olika utförandet tex djup skål och stort uppläggningsfat.
Motivering: För denna keramik jag blivit svag.
Flitigt det skulle användas på bjudning och var dag.
Smakfullt för varje fest och gäst.
Servera både maten och tomaten.
Fint det skulle pryda bordet och dukningen höja.
Det blir sen en fröjd att röja.

tina sa...

Vilket fint pris och Ståhls keramik är bara för vacker!

Delikatessfatet finns i färgerna:
vit
aqua
bärnsten
buteljgrön
kaffe
midnattsblå
puderrosa & oliv

Keramiken kommer även i varianter som bland annat dippskål (jättesöt) och ett brickfat mm.

Om jag hade turen att vinna skulle jag duka upp rejält med goda saker på fatet när jag bjuder mina fina arbetskompisar på en avslutningsfika.
Efter fem år som vikarie på diverse arbeten och nu en sjukskrivning pga utmattning har jag insett att jag vill göra nåt för att förverkliga mig själv och mina drömmar. Om planerna går som jag tänkt så kommer jag gå en lärlingsutbildning som är ett steg i rätt riktning för mig och min framtid :)Självklart kommer jag att sakna dem allihopa men vill verkligen att dom ska veta hur mycket de betyder för mig, så jag ska lägga stor vikt vid den där bjudningen - estetiskt och smakmässigt.
Oavsett om jag vinner eller ej så är jag glad att jag äntligen kommit till skott att våga göra nåt för min egen del :)

God Jul & tack för all inspiration du ger <3