tisdag 21 januari 2014

Det blev semlor



Igår skulle jag baka bullar, men när degen skulle jäsa blev jag sugen på att baka semlor. Så hälften av degen blev semlor. Det är väldigt sällan jag gör hemmagjorda semlor men det var uppskattat så det ska jag göra mer gånger. Hur enkelt som helst med vanlig bullsmet.

Det är kanske lite tidigt för dem som håller på traditionerna, men här gör vi som vi vill och det har vi alltid gjort :))





Idag ska jag träffa min syster, så då ska jag bjuda henne på en också. Men först lite jobb. 

Ha en fin dag mina bästa läsare, ni gör mig så glad!!

Kram Lotta

8 kommentarer:

Ninelin sa...

Hade ett favorithak som jag ofta besökte med min mormor på Kungsgatan i Sthlm. De var något alldeles extra med blandad grädde och mandelmassa. Mmm. . . ;-)

dnyahuset.blogspot.se sa...

Åh, så gott med semlor! Jag har faktiskt aldrig bakat några och heller inte ätit någon i år. Skulle kanske överraska maken med att köpa hem en till kvällsfikat. Ha en fin dag!

Madame Edith sa...

Läste den trista kommentaren som du fick igår, så himla tråkigt att du med din fina blogg ska behöva stå ut med sådant. Avundsjuka, helt klart inget annat som ligger bakom den kommentaren.

Jag tycker att du har en jättefin blogg och som jag skrev till dig igår så är du en stor inspirationskälla. Tack vara dig och några andra bloggar har jag vågat ta beslutet att satsa på min blogg efter min föräldraledighet. Läskigt men väldigt roligt och då känns det extra skönt att få läsa om er som verkligen har lyckats och som det har gått bra för.

Stort tack för all inspiration du ger, Madame Edith

Fröken i Söder sa...

Så goda semlor! Tycker även att det var fint av dig att dela med dig av din bakgrund. Det bor en "tuffing" i dig dom satsat på både studier och din blogg/ företag! Bra jobbat, Lotta! Kram Stina

Scottish Moments sa...

Åå semlor!! Semlor är komiskt nog det jag saknar mest med Sverige (samt lingon)... Varje år i "semmeltid" får jag akut abstinensbevär efter semlor... Är verkligen på tiden att jag lär mig baka :))

Scottish Moments sa...

Åå semlor!! Semlor är komiskt nog det jag saknar mest med Sverige (samt lingon)... Varje år i "semmeltid" får jag akut abstinensbevär efter semlor... Är verkligen på tiden att jag lär mig baka :))

Sabelhagens Olivlund sa...

Så goda dina semlor ser ut! Jag har väl ätit 4 st och den första 29/12:)
Ha det gott
Kram Maria

Gabriella sa...

Så gott det ser ut! Jag har sett fler bloggare som börjat och nu börjar ju jag också bli lite sugen:)
Kram