torsdag 2 januari 2014

I min necessär



Varje år så utökar jag lite i min sminkväska med lite nytt från Mary Kay. För 5 år sedan så visste jag knappt vad smink och krämer var för det intresserade mig inte, men nu tycker jag det är kul. En dagkräm, mascara, concealer m.m blev det sist.




Skönt att ha någon som vet vad jag har innan och som kan hjälpa en med vad man behöver. Har du något märke som du använder och som du tycker är bra? Kan tänka mig att det finns massor av olika, dessa är lite dyrare men väldigt dryga. 

Kram Lotta

16 kommentarer:

rêve de vivre sa...

I use Mary Kay Cosmetics for 10 years and I am very satisfied. Andrea

Kristina Strand sa...

Jag använder Oriflame´s produkter sedan många år tillbaka! Toppenbra och väldigt bra priser!

MITT VITA HUS sa...

Jag blandar hej vilt i sminkväskan, den är absolut inte så där snygg och välmatchad hi hi;)

Anonym sa...

Body Shops produkter är sedan länge mina favoriter. Så enkelt att köpa från ett ställe, smink, hår, hud o parfym. Vardagslyx!!! Dessutom ej djurtestade, bra för vårt klimat o jorden, bra projekt i världen. Värda sina pengar.... Ha det gott från Elinor.

chatarina sa...

Hej, Jag använder Dermalogica och när det gäller smink så är det allt möjligt..är inte trogen där utan gillar att byta då och då. Kram

Anonym sa...

Mary Kay är det sämsta märket jag kan tänka mig när det gäller rengöring. Både jag och flera kompisar har fått utslag av deras produkter. Jag har varit på två olika skönhetssalonger som båda ratar det märket. Det är bara bluff till höga priser. De använder bl a bensin i deras produkter.
Numera använder jag Dermalogica eller Bioline. Kan jag rekommendera!

Hälsningar My

Emschen sa...

Jag har haft MK för några år sen och jag var väl nöjd men jag gillade inte att jag var tvungen att ha framförhållning och beställa hem allt innan det tog slut. Efter det så körde jag med allt möjligt men förra året köpte jag YSL och är supernöjd! Fast så var det ju det där med att få tag i det. Åhléns i Malmö har YSL dvs de större Åhléns har det men annars är det rätt svårt att hitta det. Därför köpte jag nu innan jul Iduns startkit. Jag är nöjd och kommer fortsätta med makeupen från Idun och rengöringen från YSL. Någon snygg sminkväska har jag dock tyvärr inte.
Smink är skoj!
Kram

mig&mitthem sa...

Visst är det kul med smink....blir som ett barn i godisbutiken när jag kommer in på tex. Sephora. Kör inte samma märke rakt igenom utan hittar nya favoriter. Just nu finns det mycket Id bareminerals i nessecären.
Önskar dig ett magiskt 2014!! Du inspirerar stort med att våga satsa på dig själv både arbetsmässigt & kroppsligt. En dag kanske jag vågar vara lika stark & tuff!! Mitt första steg är att vara med i två tidningar nu i januari å det känns å kul ( Älskade hem & norska Bolig Dröm)
Januarikramar Maria

Nordhem sa...

Jag har fastnat för Decleor, så de flesta hudvårdsartiklarna kommer därifrån, en o annan produkt från Clarins smyger också ned i väskan-sminket däremot kommer från lite varstans. Det kan vara finmärken köpta på taxfree någonstans eller lätttillgängliga Body shops smink. I morgon flyger vi till Barcelona så något besök blir det allt i taxfreebutiken ;)

Anonym sa...

Tyvärr har jag oxå hört att Mary Kay inte är bra, produkterna innehåller ämnen man inte vill ha på kroppen.Jag använder bara Dermalogica och där finns inga parabener och oljer som täpper till porerna.
Mvh Monica

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att läsa vad ni gillar och använder. Jag skulle som sagt inte använda Mary kay om jag inte tyckte det var bra. Tur att det finns så mycket olika, för alla kan ju inte tycka om samma saker.

Kram Lotta

Anonym sa...

Det där med innehållsförteckningar på hudvård är nog absolut ett kapitel för sig men jag har lärt mig att inte köpa det jag inte kan tyda så mitt val föll på Maria Åkerberg fd Dermanord och det gillar min hud :)
Kram från Anna

Anonym sa...

Hej kära alla!
Hudvård och kosmetika är väldigt personligt, det finns inte ett märke som passar alla, därför är det ju bra att det finns mycket att välja på marknaden.
Då jag själv arbetat med Mary Kay i tretton år och har gedigen kunskap om hudvård och kosmetiska ingredienser så vill jag bara korrigera påståendet om bensin. Självklart har vi inte det i våra produkter och det har inte våra konkurrenter heller, det är en myt som dyker upp ibland p g a att man inte förstår det man läser i innehållsförteckningar och hur olika ingredienser samverkar med varandra.
Jag är inte ute efter att starta en debatt eller ragga kunder på bloggen, och det är inte jag som servat Lotta med produkter, utan vill bara att rätt ska vara rätt.
Önskar er alla en god fortsättning på det nya året
Varma hälsningar
Maria Backman
Uppsala

Anonym sa...

Hej! Använder också Mary Kay, tycker det är jättehärliga produkter. Till dig Emschen så kan jag bara beklaga. Har aldrig haft de problemen med min konsult. Beställer och har leverans samma dag om så vore!

Linda sa...

Hej, jag använder blandade märken men mest L'Oréals produkter.

:) sa...

Jag kollade upp Mary Keys innehåll, ringde till dom också för att stämma av att det verkligen var rätt det som stod i innehållsförteckningen. (när de sa att innehållsförteckningen stämde och jag berättade att det innehåller parabener hade hon i andra änden av telefonen ingen aning om vad det var, jag berättade lite snabbt, och hon blev chockad! Även här används nu Dermalogica!
Paraben är alltså ett konserveringsmedel, ett kemiskt tillverkat sådant. Det är hormonstörande och Naturskyddsföreningen vill att det förbjuds! Något som läkemedelsverket inte håller med om.
Grunden i paraben är bensoesyra, något som finns i naturen, men här tillverkas det på kemisk väg.

Saken är väl den att det är i väldigt små mängder detta konserveringsmedel finns i produkten, men det är ett sk leave on, det kemiska stannar alltså på huden! Därför stängs porer igen, tex.

Sen finns det säkert ännu värre konserveringsmedel ;)