tisdag 28 januari 2014

Mina hjärtan


Min kompis Helena jobbar i pysselbutiken Medmera i Linköping, Helena som jag också går med. De hade fått in så söta hjärtan som jag blev sugen på att ge bort och göra brevpress av. De var så himla billiga så det blev 4 st och lätta att jobba med. Bara lite lim i kanterna så var det klart och så fick det bli spets på de som ska ges bort.



Man kan tro att en mindre pysselbutik ska vara dyrare än Panduro, men så är inte fallet. I många saker jag jämfört så har de bättre priser om du är i staden. Så idag säger jag heja till min vän Helena och bra kämpat med er butik som i många , många år gett Linköpingsborna pyssel i Linköping. Nu finns det även secondhand kläder i butiken och du kan boka pysselkalas.

Visst blir man lite nostalgisk av se sina barn så små. Livet går så fort,fort så det gäller att att hinna med.

Kram Lotta

6 kommentarer:

Emschen sa...

Åh jag gillar att stödja de små affärerna som finns. Vilka bra priser!

Kul idé med brevpressar. Jag börjar nog sörja redan att småbarnstiden går mot sitt slut. Jag börjar ifrågasätta mig själv. Har jag gjort rätt? Jag har så mkt svårare för detta än vad jag trodde.

Kram

Anonym sa...

Kan också varmt rekommendera Medmera! Vi har också haft kalas där. Jättekul tyckte alla ungar. Och mamman!
Kram

Queen of Kammebornia sa...

Vilka jättefina hjärtan!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka guldkorn du har, stora som små!! Och gud så fint dotterns rum blev Lotta!!! Du det där Grafitgrå, suck, vilket ställe.... listan på besöka-ställen börjar bli lång ;) Mari.

Hemma på Sjuan sa...

Så gulliga hjärtan! Å superfint hos dottern, underbart att få ha en geen kamin! Kram Suss

Scottish Moments sa...

Vilket bra pysseltips! Jag gillar att pyssla och särskilt enkla pyssel som går fort och ändå blir fint.