måndag 6 januari 2014

Soppa och nybakat bröd


Underlägg & glas Ikea, skålar Allrum

Idag har min pappa och särbo varit här på soppa och nybakat bröd. Blev några timmar tillsammans för sedan skulle de iväg och vi ska ha fler gäster ikväll.





Min pappas särbo har en så söt liten hund. 








Det är så härligt att fylla huset med gäster ibland. Nu är det snart dags att börja fixa lite taco för ikväll kommer min vän från byn som jag brukar gå ut och gå med. Vi ses jämt bara på våra promenader så det kan varit trevligt att ses under en middag också.

Kram Lotta

16 kommentarer:

Petra sa...

Mysigt och gott! Vill ha recept på soppa!

//Petra

chatarina sa...

Soppa och bröd är så gott och enkelt att fixa till! Kram

GladiGrönt sa...

Doften av nybakat bröd är väl det mest välkomnande man kan tänka sig! Och det finns så många goda soppor. Just nu äter jag köttfärssoppa. Kolla in mina sopprecept på www.gladigront.se Kanske något att prova till nästa gång!

Hanna sa...

Soppa är så gott. Du är så duktig och gör så fint.
Hanna

Emschen sa...

Det är mysigt att ha nära och kära på middag.

Kram

dnyahuset.blogspot.se sa...

Vad fint du har dukat! Soppa och hembakat bröd, det är inte dumt!

Balansilivet.blogg.se sa...

Här blev det också soppa och hembakat bröd idag. Linssoppa med morotsbröd :) titta gärna in på min blogg www.balansilivet.blogg.se för recepten

Isn't she lovely sa...

Har precis som du bakat bröd i dag. På kroppkaksspad! Gott :)
Kram från Öland

Ida sa...

Vad fint du dukat, ser så vårigt och härligt ut! Kram

Gabriella sa...

Vilka härliga bilder! Soppa och bröd är en vinnande kombo. Fint du dukat, vårigt:) Och så fin du är!
Kram

Jenny sa...

Du ser så fräsch ut Lotta, helt fantastisk!
Det här året är det jag som tar itu med motion och hälsa, nu har jag inga små barn att "skylla på", bara att ge sig iväg och börja träna!

/Jenny

Stora och små drömmar sa...

vad mysig dag de låter som ha det gott Kram jessica

Anonym sa...

Vart har du köpt den ljusblå blusen? Den var riktigt vår fräsch. Mumms med soppa och bröd

MVH Lisa i Jämtland

♥ Fyra årstider sa...

Lisa blusen kommer från HM, men den är säkert två år gammal :)

Kram Lotta

Elin sa...

Åhh jag är heeelt kär i det svarta vitrinskåpet som skymtar i vardagsrummet! Vad är det för fabrikat? O vet du om det finns o köpa fortfarande någonstans? Eller om du har tips på liknande... ;) Gillar att de är en dörr bara o vitt inuti. Har letat som en tok men hittar tyvärr inget som liknar det.

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Låter ju mumsigt med soppa o bröd! :)
Och vilken bra bild på dig! Du är så inspirerande med din viktresa och allt roligt och fint du gör!:)
Nettan