måndag 13 januari 2014

Träning och astma


Bilder mobilen

När det blir kallt så funkar det lite sämre att springa ute, jag behöver ta medicin innan. Sedan jag började med Lchf har jag bara tagit min astmamedicin 1 gång och inte haft någon känning av djur. Då ska man veta att jag har varit väldigt dålig som barn. Jag fick aldrig umgås med kompisar hemma hos dem som hade djur osv när jag var liten.


Förra vintern sprang jag ute flera gånger, hade nog lite bättre kondis då tror jag...eller jag vet inte. I vilket fall så blev det en träningspass i skolan, crosstrainern 15 min, situps, upp och ner på ribbstolarna, armar och lite annat. Jag hittar på lite, bättre än inget :) Jag blir jäkligt trött och svettig av det så det känns i alla fall. Så plankan minst 1.5 min varje dag. Vet inte om det ger någonting, men jag känner mig starkare.




Så en liten före och efterbild :)

Kram Lotta

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du har gjort ett toppen jobb
MVH Lisa I Jämtland

Emschen sa...

All träning är bättre än ingen träning!

Du kan ju prova yoga för det stärker kroppen och hållningen jättebra vilket kan vara bra när man är fotograf och fotograferar i alla möjliga och omöjliga ställningar. Jag kör via Youtube, länkar finns på min blogg.

Kram

Anonym sa...

plankan stärker absolut kroppen! även bra träning för psyket då det är så tungt, går ju att utveckla och sätta till lite rörelser om du sen tycker att 1,5 min blir för enkelt. hejjahejja!!!

Milla sa...

Jag tränar ju på gymmet men hade tänkt köra lite mer hemma också, har laddat ned en app med "7 min WC" - ett program med bra övningar som tar 7 minuter. (Men hm, jag har inte testat ännu, hemmaträning är min utmaning!) Finns många bra appar faktiskt att inspireras av. kram Milla

Ida sa...

Åh tänk att ha en egen gymnastiksal att träna i, otroligt lyxigt! Härligt att höra att din astma blivit så mycket bättre. Kram

Ida sa...

Åh tänk att ha en egen gymnastiksal att träna i, otroligt lyxigt! Härligt att höra att din astma blivit så mycket bättre. Kram

Anonym sa...

Jag tycker båda bilderna på dig är fina!
Tack för en mysig blogg:)