fredag 21 februari 2014

Förstora byxor


Vi skulle åkt skidor idag, vi har inte så långt till tolvmannabacken i Kisa, men vädret ville annat så vi blev hemma och det är skönt det också. Jag lärde mig att åka slalom när jag var 30 år, det är så roligt. Jag gillar fart även om jag inte är så duktig. Här hittar du ett gammalt inlägg från en av våra resor och här tex.

Förra året bytte jag jackan för den blivit för stor och i år fick jag byta byxor igen. Nu har jag nått en vikt jag mår bra av så nu ska jag inte behöva byta byxor nästa år igen. Jag har gått från xl till small så då har jag fått byta lite då och då. Jag handlade på rean, var 30-40% nu och nu kan jag ha de här byxorna några år om jag håller min vikt. 

Idag jobbar jag från soffan, tänkte jag skulle ut och springa men jag är lite seg. Ibland är et bara att göra det så är man nöjd och mår bra när man kommer hem. Våra barn ska med mormor och bonuspappa och äta mat så jag och mannen får vara lite själva.

Ha en skön fredag mina fina läsare!

Kram Lotta

2 kommentarer:

Fröken L sa...

Ja, ibland är det bara att ge sig ut trots att hela kroppen och knoppen skriker nej. Men då är det extra skönt efteråt. Hade också tänkt att springa men är däckad i förkylning och nackspärr så här är det soffläge som gäller. Önskar dig en trevlig helg!

Kram Linda

Helene sa...

Hej Lotta!
Jag är en av dem som läst din blogg under flera år men mycket sällan, eller aldrig, skrivit något, men nu känner jag det är läge. Tack för alla fina bilder på ditt hem, kläder och resor du låter oss läsare få dela med dig och tack för den inspiration du ger mig till att ta tag i min mathållning och mitt springande igen, när det nu länge varit en uppförsbacke! Det som till slut fick mig att skriva var ditt inlägg om Best Western i Klippan, hotellet som ligger på samma ort som jag jobbar. Långt borta blev så nära...
Tack än en gång!