tisdag 18 februari 2014

Matlagning



Jag längtar efter min mans matlagning när han jobbar borta, men jag ser det som en möjlighet att träna upp mig själv. Jag önskar att jag hade lite intresse för det, men det är svagt.


Kryddor Holmbytorp marmorbricka Hay

När min man är hemma är det nästan bara han som handlar och lagar mat för att han gillar det. Han tycker om att stå där i grytorna och hitta på och jag sköter istället dukningen och disken.





De dagar vi själva så försöker jag vara kreativ i köket och jag kan om jag vill. Men för det mesta vill jag inte :) brukar tänka på det att man behöver inte och vara intresserad av allt, men det är godare om maten smakar gott.


Hoppas ni har det bra, här har vi lov. Så nu ska vi ha det extra kul några dagar.

Kram Lotta

5 kommentarer:

vitamargarita sa...

Jag älskar att laga mat, men ibland skulle jag önska att min man vore lika intresserad. Vore skönt att få maten serverad... Men han servar på andra håll i vårt liv <3

Scottish Moments sa...

Här är det likadant :))
Mannen står för maten mestadels och det är jag så glad för då intresset inte finns från min sida, men ibland måste man ju och när jag väl är tvingad till det så att säga är det väl ok. Men inte mer än så :)

Jenny sa...

Härligt med en man som gillar att laga mat! Jag älskar också när min man lagar mat, såå lyxigt och härligt att bli serverad! Men det händer mest på helgen. Ibland leker vi "Halv åtta hos mig", det är fantastiskt skoj att bli överraskade med en trerättersmiddag! Och dessutom väldigt skoj att komponera en meny att bjuda på! :)
Kram Jenny

Sallys hus sa...

Du är ju för skön raring..
Åå nää man behöver verkligen inte vara intresserad av allt..
I går var vi så lata o skulle laga mat... då blev det någon norsk djupfryst potatisgratäng och norsk limeaioli till fläskfilén...
Huua det var INTE gott. Så ikväll sa vi intressera oss lite mer så det smakar just gott..;)
Å så måste jag säga Lotta att dina barn.. de är så fina!
Kram Katarina

Rosor och ruiner sa...

Jag är som du tror jag, inte speciellt intresserad av matlagning, Bakning däremot är jättekul!
Tyvärr gillar inte min gubbe att stå där vid grytorna...;( så det är bara att kavla upp armarna och fixa det själv (om jag inte vill ha färdigrätter typ ravioli på burk, och det vill jag inte..., det skall ju va gott och hemlagat...) ;)

Kram Gunilla