fredag 28 februari 2014

Mot Bosnien


När du läser det här är jag på väg till flygplatsen för att träffa denna spralliga kvinnan som skrev till mig för ett par veckor sedan. Vi har aldrig träffats inte heller har jag träffat hennes familj som jag nu ska möta upp och åka tillsammans med till Bosnien.

Vi har pratat med varandra en gång och jag kände sådan värme och glädje över detta att jag hjälpt henne att komma igång med sin bok att jag nu följer med på en resa några dagar till Bosnien. Jag ska få komma på bokrelesefest och hon ska visa mig runt i Banja Luka och hon säger att jag är en av hennes viktigaste gäster. 

Jag är nyfiken på kultur och nya människor och jag har inte svårt att anpassa mig. Det ska bli så spännande att få möta något annat.





Så när jag kommer hem ska jag bjuda er på bilder hur det varit, under tiden får ni titta in på min instagram och få glimtar om vad jag får vara med om. Jag ska fota bilder för ett reportage om henne för hennes historia är så intressant. Hur hon kom till Sverige, vad hon gjort här och hur det blev en bok för kvinnor i Bosnien. Jag återkommer....

Kram Lotta

5 kommentarer:

Emschen sa...

Så kul! Så inspirerande!
Have fun!
Kram

Anonym sa...

Ingen respons på min önskan :(
Tråkigt Lotta !

Med vänlig hälsning Anna!

Ekenäsliv sa...

Va spännande Lotta!!!
Ha det riktigt fint på resan nu :)
Kraaaam Anna

♥ Fyra årstider sa...

Vad har du för önskan Anna? Maila mig är du gullig .

Kram från ett soligt Bosnien

♥ Fyra årstider sa...

Jag kom på det, är det klänningen du menar så kommer det i helgen.

Kram Lotta