fredag 21 februari 2014

Ny blogg och hemsida


Jag har en duktig tjej och bloggare som håller på att jobba med min nya blogg/hemsida. Hon heter Lillali. Något jag varit igång med länge, men aldrig blivit klart.

Jag har fått många kommentarer om att ni vill se mina bilder större, så den nya bloggen kommer se ut ungefär som denna bara att jag kan ha min hemsida också kopplad till den. Ni kommer att styras om så det blir som vanligt och mitt arkiv följer med osv.

Nya saker kan vara lite läskiga, men ibland behöver man gå vidare. Nu har jag legat på blogspot i 5.5 år och känner att jag behöver komma lite vidare. I år har det varit ett mål för mig att fixa blogg, hemsida, lära mig mer om foto och redigering och utveckla min utrustning. Teknik är inte mitt största intresse, men det måste funka.

Kram Lotta

15 kommentarer:

Ninelin sa...

Spännande och kul med nytt! :-)

Hoppas du får en skön fredag.

Kram N

Anonym sa...

Låter bra! Som det är nu tar annonsbilderna nästan över, och det är ju dina bilder man vill se.

Razzy sa...

Spännande med ny blogg och hemsida, önskar dig lycka till :)

Hoppas fredagen och helgen blir bra

//Eva

♥ Fyra årstider sa...

Ja det är något jag tänkt på så länge,i två år :) men nu äntligen tar jag tag i detta igen..hi,hi

Kram Lotta

Min KuriÅsa Värld sa...

Det gäller väl att komma över "tekniktröskeln" så att säga! Spännande att se det nya resultatet sedan:)
Kram Åsa

Anonym sa...

Läste det Adela skrev om, att hon inte var nöjd med hur hennes bloggande beskrevs!! Nja undrar lite om det inte är upp till betraktaren ,,,lite också?
Ni bloggare verkar vara väldigt krävande på att just ni ska lyckas, jag vet inte hur ni vill ha er berättelse? Får ni för lite bekräftelse? jag förstår, att det är en orsak till att man bloggar
Se mig bekräfta mig. Sen finns det bloggare som inte har riktigt samma bekräftelsebehov utan bara skör sitt och gör det jävligt bra.
En som börjar tröttna på självupptagna bloggare.
Ewa

♥ Fyra årstider sa...

Ewa jag håller inte med i den kommentaren Adela skrev, jag har aldrig mött det av de som intervjuat mig så det får stå för henne, inte mig.

Kram Lotta

♥ Fyra årstider sa...

Sedan Ewa, så får du gärna komma på kaffe till mig och lära känna mig på riktigt så kanske du slipper tycka att vi är så självupptagna, jag är rätt snäll och trevlig så vi skulle nog ha en mysig dag tillsammans..maila mig om du är intresserad.

Kram igen Lotta

Anna Håkansson sa...

Åh vad spännande det låter! Jag har som jag nog sagt förut precis tagit mig in i teknikens värld, har aldrig haft det intresset. I takt med att jag börjat resa mer samt återkommer till ett fantastisk ställe i Provence har intresset för att dela med mig av detta ökat. Det har inget som helst med bekräftelsebehov i den bemärkelsen "se mig se mig" att göra utan mer av att dela upplevelser med andra ..att just det kan ge mig något tillbaka...tror jag... detta är som sagt en helt ny värld för mig. Jag vet dock att det ger MIG väldigt mycket att läsa om andras erfarenheter och upplevelser och då tänker jag att kanske mina kan ge andra något också :) Men som sagt... bekräftad, det blir jag varje dag av alla goa barn i mitt arbete som skolsköterska!
Kram Anna

♥ Fyra årstider sa...

Anna, jag tycker att bloggandet är fantastiskt roligt, det finns så många så man kan inspireras av och det man vill. Vill man inte läsa så finns det tidningar också. Jag har fått så många nya vänner också, en ny underbar värld där man kan dela tankar och inspireras. Tänk vad underbart att vi kvinnor kan få bekräftelse för lullandet, bakning, outfit osv och stärka varandra. Tycker det är så härligt!
Kram Lotta

KOTTELAND sa...

Spännande och jag säger som någon sa i tidigare inlägg, då blir det bilder på det som jag vill se inte reklam. Lycka till!

Anna Håkansson sa...

Det där var pricken över i't :)
Varför inte se allt från den ljusa sidan, jag hoppas jag snart kommer vara en del av den härliga värden!

♥ Fyra årstider sa...

Kotteland, ska bli bättre med bilder och reklam hoppas jag. Det finns lite andra möjligheter med nya blogg. Sedan kommer inte alla andra bli nöjda för alla tycker olika, men jag är glad om jag känner mig nöjd :)

Kram Lota

Emschen sa...

Sånt är ju så himla skoj! Ska bli kul att se när det är klart!

Kram

Anna sa...

Hej Lotta!
Sagt och gjort, min blogg är skapad!! Tjihoo vad kul!
Kunde dock inte i min vildaste fantasi tro att det skulle var så invecklat och "pluppa" dit lite text och bilder. Är inte I NÄRHETEN av hur jag vil ha det men nu är jag helt slut så jag får fortsätta imorgon. Ville vara säga, TACK för fin inspiration! Kram Anna