torsdag 27 februari 2014

Tacksam


Ljusstake här, ljuskoppar här

Jag är så oerhört tacksam att vi får så mycket hjälp av våra föräldrar. Det är aldrig problem att få hjälp när vi behöver barnvakt både mina och min mans morföräldrar ställer gärna upp och är mer eller mindre pensionärer nu. Min bonuspappa kommer ofta hit och förhör vår dotter till prov. Han gillar att sitta med henne och förklara och varje gång han varit här har det gått extra bra och då blir han så stolt.

Jag försöker ge mycket tillbaka, jag hjälper till på olika sätt som jag inte kan gå in på här på bloggen och jag tar med min mamma på roliga saker. tex. åker vi till Göteborg snart och min mans föräldrar åker med oss utomlands i sommar. Jag köper ofta blommor till mamma osv för att visa min uppskattning. Hade vi flyttat långt bort så hade vi aldrig haft denna förmån som har varit så bra när jag och min man reser. Jag är oerhörd tacksam för det och jag önskar att alla hade den förmånen.

Fin torsdag till er, här ska packas.
Kram Lotta

4 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vad underbart att ni har det så bra. Kan tyvärr inte skryta om detsamma och kan känna ett sting av avundsjuka när du berättar så fint om era föräldrar. De är nog tacksamma för blombuketter och resor, skulle jag tro.
Jag var på med yoga när du ringde. Idag sitter jag inte vid någon dator, vi är på resande fot.
Kram Helena

Helenas enkla vardag sa...

Lotta glöm sista meningen, den skulle jag skriva till Katarina ha ha har inte vaknat än.
Kram

Anna sa...

God morgon ! Jag håller helt och fullt med dig i detta! Jag tror inte riktigt man kan förställa sig hur det skulle vara att ha familj/ föräldrar långt bort och få förlita sig på vänner/ grannar och andra när man behöver hjälp . Ofta har ju de flesta familjer mycket om sig så även om man vill hjälpa till så är det kanske inte alltid möjligt. Önskar dig en fin och en trevlig resa !
Kram Anna

Anonym sa...

Ja, visa verkligen att ni som får sådan hjälp uppskattar det! Ge blommor och tala om det. Jag har tyvärr hela min släkt 30 mil bort. Jag saknar att kunna få barnvakt och hjälp. Vi brukar ringa en kompis dotter som tycker om att sitta barnvakt. Min mans föräldrar pustar och stönar om vi ber om hjälp, så då gör vi inte det......
Tack för din underbara blogg!

Med vänlig hälsning, T