lördag 22 februari 2014

Tulpanlycka


På vägen hem från vår närmsta lilla stad ligger blomsteraffären. Jag brukar hoppa in där innan jag åker hem ibland. Jag köper ofta lösa blommor och så sätter jag ihop dem själv just för jag älskar att hålla på med dem. Det är som när man jobbar i trädgårdslandet, den där närheten i naturen och bli skitig om händerna. Tulpanerna i blomsteraffären kostar en tia mer, men de håller ju också så mycket längre.

Igår satt jag och letade nya bloggar att följa och byta ut en del andra. Jag har mina favoriter på bloglovin och där tittar jag in varje dag. Under mina 5.5 år med blogg har jag ändrat intresse många gånger och det är roligt att följa lite olika som man får inspiration av just nu. Jag tittar nästan aldrig på tv, vet inte ens hur man sätter på den så datorn är min avkoppling på kvällen. Mina ungar är stora nu så jag har mycket tid att göra lite vad jag vill.


Ha en skön dag för oss blir det lite kalas. 

Kram Lotta


16 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Visst är det kul att sätta ihop egna buketter :)
Trevlig helg, kram

Emschen sa...

Jag tycker också om att köpa lösa blommor så jag själv kan sätta ihop.
Det där är viktigt tycker jag, att låta intresset och humöret styra vad man läser oavsett om det är bloggar, tidningar, böcker. Jag tror det gör gott för oss att låta humöret styra och inte fastna i "det har jag ju alltid gjort".
Kram

dnyahuset.blogspot.se sa...

Jag köpte också en fin vårig tulpanbukett igår. Tulpaner är bästa vårtecknet tycker jag och det är så trist när tulpansäsongen tar slut.

Elle sa...

Jag har inte tv sedan förra sommaren och saknar den sällan. Även hos mig är datorn en ersättning. Tyvärr har många bloggar lagt ner under de fyra år jag bloggat. Tänk att din blogg faktiskt var den första jag följde!
Ha en fin helg!
Kram Elle

beate sa...

Nydelig bukett!

Ønsker deg en god helg!!

Klem

Marit Bekkevold Skoglund sa...

Stikker innom for å si at du har en flott blogg som jeg følger med hver gang du legger ut ett nytt innlegg. Ser du har lett etter nye blogger å følge, så da vil jeg tipse deg om min. Jeg skriver om gjenbruk, diy og generellt om hverdagen. Håper du har lyst til å titte innom meg.
www.bruktogblandet.blogspot.no
Mange klemmer fra Marit

franmyllan sa...

Fantastisk fin bukett! Jag har nästan slutat att läsa inredningstidningar helt, bloggar och Pinterest fyller det behovet med råge! Tv:n brukar av någon anledning vara på i bakgrunden, fast varken jag eller mannen tittar ;)
Ha en fin helg.
Kram Sara

Ida sa...

Vilka vackra tuplaner, älskar när de är så där dubbla och fylliga!
Jag letar också mig fram till nya bloggar och inspirations källor. Din blogg och ditt sätt att skriva känns så ärligt och äkta och det gillar jag. Du har mycket i ditt liv som jag tycker är vackert men utan att man dras med i någon köphets eller måste ha-panik. Så skönt och avslappnande. Jag orkar helt enkelt inte med det där jagandet efter det perfekta längre.
Stor kram och ha en skön helg!!

hemma hos lilla mej sa...

Vilken ljuvlig bukett .Bara älskar att frossa i tulpaner .Ha en skön lördag .Kramar Rita

hemma hos lilla mej sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Min KuriÅsa Värld sa...

Det är flera av de "gamla" bloggarna som blivit lite för stora och som inte verkar anstränga sig så mycket längre. Som att de förlorat lusten till sin blogg, men ändå fortsätter. Sånt märks tycker jag! Därför gör jag som du och söker upp bloggar som är nya för mig. Men din blogg är jag och kommer jag fortsätta vara en trogen läsare av såklart:)
Kram Åsa

Sallys hus sa...

Hej hopp lilla lotta!
Åå va gullig du är!!
Klart jag kommer..jag kommer o kastar mig i poolen o sippar vin på din altan o babblar ända till mitt i natten..;)...känner att jag ju har ett behov att träffa dig snart igen med..skulle ju vilja ha dig i min väska o kunna plocka upp dig lite då o då..;)
Vilken fin bukett du har gjort!
Blommor känner man ju att man har ett stooort behov av nu.
Vi blev lite hastigt o lustigt bortbjudna i kväll. Det blir spabad på deras altan så jag har lagt skumpan på kylning..
Ha en mysig kväll!
Kraaaaaaaam Katarina

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vacker bukett!
Ha en fortsatt trevlig helg
Kram Maria

Gabriella sa...

Härligt att sätta ihop sin egen bukett, det har jag tänkt på flera gånger men bara inte kommit mig för knasigt nog. Underbart att börja helgen med ett fint fång:)
Kram

Fröken i Söder sa...

Jag köper också gärna i Blomsteraffären, men jag erkänner att en och annan bukett från Ica slunkit ner i varukorgen..
Ha en fin söndag! Kram Stina

Anonym sa...

Herzlichen Glückwunsch! Das Buch sieht schön aus. Grüsst Agneta