lördag 1 februari 2014

Vad ska man visa?


Duschmunstycke Qvesarum

Jag får ofta frågan om jag inte tröttnar på att blogga, eller om det blir stopp i hjärnan på vad man ska visa. Men svaret är nej, det finns så mycket att dela med sig av och blir det lika så är det inte hela världen. Jag skapar inte och gör om bara för att jag ska blogga. Jag fotar oftast verkligheten som den är. Förr innan jag blev fotograf kunde jag bygga upp små världar och baka cupcake bara för att få fota bilder till bloggen, men numera gör jag det så mycket i mitt yrke så nu blir det lite mer något fångat från dagen. Jag önskar att jag tog med mig min kamera mer när jag är borta, men jag känner ofta att är vi på restaurang tex. vill inte min familj att jag ska fota hela tiden så jag brukar undvika det. Däremot när man reser är det ju roligt, för då blir det ju som ett minne.

Nu får vi fånga dagen...
Kram Lotta 

7 kommentarer:

dnyahuset.blogspot.se sa...

Nej, du har helt rätt. Egentligen behöver det ju inte vara så märkvärdigt alla gånger. Jag brukar ofta fota massor på helgen för att ha ett lager bilder till bloggen under veckan då jag inte kan fota i dagsljus. Så idag har kameran gått varm, ha ha!

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

det kan gå långt mellan inläggen jag gör ibland och så tänker jag att jag ska sluta men sen kommer suget tillbaka=)och vardagen är ju det vi alla lever i eller hur ?
Ha nu en trevlig lördag kväll
Kram

Anonym sa...

http://Visitors2Cash.com/ref.php?refId=160229

Emschen sa...

Jag gör inte det där, skapar miljöer för att fotografera, jag tycker att jag har för dåligt med inspirerande material och dåligt med utrymme. Jag önskar att jag hade kunnat bygga upp miljöer bättre men nu blir det som vardagen är, precis som du säger men av olika anledningar.

Kram

Madame Edith sa...

Precis en sådan duschblandare är jag ute efter, så fin!!

Kram Madame Edith

dengamlatanten.com sa...

Jag älskar att blogga och innan jag började med det skrev jag alltid dagbok, så skriva är en stor del i mitt liv. Sen jag blev restaurangägare har det blivit mindre med skrivandet, jag skriver krönikor och dikter och små noveller, mm. kom 5a i en krönikertävling i Expressen för några år sedan.
hade en blogg som jag pg av spam mm var tvungen att stänga ner och starta upp en ny och hoppas att den kommer att läsas av många .
ha en fin dag / Monica "den gamla tanten"

dengamlatanten.com sa...

Jag älskar att blogga och innan jag började med det skrev jag alltid dagbok, så skriva är en stor del i mitt liv. Sen jag blev restaurangägare har det blivit mindre med skrivandet, jag skriver krönikor och dikter och små noveller, mm. kom 5a i en krönikertävling i Expressen för några år sedan.
hade en blogg som jag pg av spam mm var tvungen att stänga ner och starta upp en ny och hoppas att den kommer att läsas av många .
ha en fin dag / Monica "den gamla tanten"