onsdag 26 februari 2014

Vinn ett doftljus


Nu så har jag fått möjligheten att i samarbete med Yvelis lotta ut ett doftljus till er. Jag hade ett ljus innan och det luktar så gott så jag tänkte att även någon av er ska kunna vinna. 


För att vinna ska du svara på dessa frågar

1. Vilken typ av vax använder Yvelis i sin ljustillverkning, 2 sorter vill vi veta?

2. Vart tillverkas dem?

Motivera vilken doft du skulle vilja vinna på ditt ljus



(klicka på loggan så kommer du till butiken)



Om du inte vill vinna ett ljus och är sugen på att köpa ett istället så får du fram till den 31/3 
20% rabatt med koden fyraårstider

Lycka till, en vinnare dras av Yvelis den 5/3.

 Vinnaren kontaktas på mail, ev vinstskatt betalas av vinnaren och beslutet om vem som vinner kan inte överklagas. I samarbete med Yvelis

Kram Lotta



57 kommentarer:

Anonym sa...

Soja och rapsvax görs dom av och sker i Roslagen!
Vilken trevlig utlottning du har!! Hoppas på tur med en lott!
och du ha det bäst i Bosnien för det är du värd du inspirerande kvinna!!!!
Kram
Britt

jonesig58@hotmail.se

Lina Nilsson sa...

Sojavax och rapsvax. Roslagen. Jag skulle jättegärna vilja vinna doften av något härligt som man får inspiration utav. Jobbar och pluggar samtidigt. Älskar rosa och mitt kök. Skulle vara ljuvligt med ett rosa miljövänligt doftljus. Lite ro i själen! Tack för att du är den du är, så inspirerande på många olika sätt. <3 Kram Lina

Malin sa...

Raps- och sojavax och hon tillverkar dem i Roslagen!
Åh hur skulle man kunna beställa bara en när alla dofter har så ljuvliga namn :) Syrén och linne skulle nog vara underbart att sniffa på vid mitt skrivbord pluggandes inredning, härliga färger var det dessutom!
Ha en bra dag!

malinblinkovski@live.se

Malin sa...

1. Sojavax och rapsvax
2. Roslagen

Mina barndomssommrar med jordgubbar , (min favoritfrukt/bär.) och min mormors rabarberpaj är något jag minns med glädje. Att få vinna ett doftljus med dessa ljuvligadofter skulle göra min dag

jessica sa...

Hej
Jag villl vara med på utlottningen

Raps och sojavax och handgörs i Roslagen

Jag vill gärna ha "ren bomull" för jag längtar till sommaren :)

tack för en härlig blogg

mvh jessica

jessicaviggesjoo@hotmail.com

Caroline sa...

Ljusen tillverkas av raps o sojavax o detta sker i Roslagen. Skulle gärna vilja låta vaniljdrömmar blandas med vårens ljumma bris när man börjar öppna fönstren.

caroline.fredriksson84@hotmail.com

Anonym sa...

Helena i Uppsala
sojavax och rapsvax
i Roslagen (Norrtälje verkar det som)

Razzy sa...

1. De använder Sojavax och Rapsvax

2. De tillverkas i Norrtälje

Det ljuset jag skulle vilja vinna är "Nytvättade Lakan" för det bästa jag vet är att tvätta lakan och kunna hänga dem ute för torkning.

Tack för en underbar blogg.

Kram Eva

pyret_68@hotmail.com

Dronninghuset sa...

hei.
klart jeg vil delta.
svar:
1. sojavax og rapsvax
2. Roslagen

ha en fin tid mot vår
hilsen TOVE

Anonym sa...

1, Sojavax och Rapsvax

2, Tillverkas i Roslagen.

Jag önskar nytvättade lakan.

Jag vill vinna för jag behöver lite lyx i mitt liv. Bland massa barn, tvätt, bajsblöjor och smulor skulle ett doftljus kännas härligt.

prutqvist@hotmail.com

Emma sa...

Sojavax och rapsvax görs dom av och det sker i Roslagen.
Hallon och sockervadd låter som en ljuvlig doft och den skulle jag vilja ha.

Anonym sa...

Vilken strålande tävling, med ljus som är
gjorda av Soja och rapsvax i Norrtälje i
det vackra landskapet Roslagen.
Dofter jag längtar efter så här års
är hallon och sockervadd. Ljuset
kommer att få dofta på landet i Roslagen.
Där kommer de få stilla längtan efter
hallon säsongen.
Varma hälsningar Suz.
()Mailar adressen om jag har turen.

Anonym sa...

Soja- och rapsvax.
Roslagen/ Norrtälje
. Hej
Och tack för en mysig blogg.
Doften:
Syren och linne om jag vinner
Jessica.nylen@skane.se

Ritha sa...

Hej!
Vilken rolig utlottning, och dessutom miljövänliga :)
Svar på frågorna:
1. sojavax o rapsvax
2. Roslagen
Jättesvårt att välja, men det faller på syren och linne, en försmak av det som komma skall.
Som jag skrivit tidigare, tack för en supermysig och hemtrevlig blogg!

Marielle sa...

Sojavax och rapsvax och de tillverkas i Roslagen.

Favoriten är nog "Ren Bomull"

Marielle

Johanna sa...

De är gjorda av sojavax och rapsvax och tillverkningen sker i Roslagen.

Om jag skulle vinna denna tävlingen skulle jag önska mig det ljuset som doftar ren bomull, jag älskar doften av nytvättat som hängt ute en varm och skön sommardag. Precis så gott vill jag att det ska lukta i vårt hus. Underbara ljus och härliga färger.

Tack för en mysig och inspirerande blogg! Kram från Johanna

Zandra sa...

Vet inte varför jag ens försöker, men hoppet är ju det som sägs vara det sista som lämnar en. Så... 1. Soja - och rapsvax.
2. Roslagen.
Hallon och sockervadd. Vilda bär och mossa är dofter som lockar mig, men bara att vinna något gör mig glad nog.

Tack för en bra blogg! Ha en fin vecka!

Familjen R sa...

1:Soja- och rapsvax.
2: från Roslagen
3: Ren bomull eftersom jag älskar tvätt och sköljmedelsdoft.

Gud va jag tycker det är bra med alla småtillverkare som vågar satsa på ekologiska och miljövänliga saker. Detta är en bra tväling! *gillas*

H/Malin

mia sa...

hej lotta!

kul med en utlottning ;-) ja vill vara med:

svaren:

soyavax och rapsvax

tillverkas i Roslagen förstås ;-)

och en doft som jag nästan kunde förnimma direkt, syren och linne,
ooo la la va underbart.

Häftigt även med Wood wick som kan knastra som en liten brasa, tänk vad man kan hitta på ändå!

ha det gott kram Mia

maud.lofgren@spray.se

kustnära sa...

Men vilken härlig tävling här kommer mina svar:

De tillverkas Soja och rapsvax i härliga Roslagen.

Skulle jag ha att vinna skulle Sandelträ & Mysk vara önskvärd doft. Mina killar här hemmavid är väldigt förtjusta i den doftkombinationen så då skulle det glädja oss alla.
Kram igen!
Anneli
annelidesign@hotmail.com

Anna sa...

Hej!
Åh jag älskar doftljus och dessa går ju nästan genom skärmen!
Yvelis tillverkar sina ljus förhand i Roslagen och de görs av Soja och Rapsvax.
Creme Brûlée tycker jag låter hur smaskig som helst och ett sådant ljus skulle jag önska om jag vann...
Kram Anna

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hejsan!
Jag är gärna med i denna utlottning.
Ljusen är handgjorda i Roslagen av soja- och majsvax.
Syrén & Linne tycker jag låter gott.
Mvh
Annelie

Gunnel sa...

Gunnel sa
Ljusen är gjorda av soja- och rapsvax.De är handgjorda i Roslagen.

Jag skulle vilja vinna doften ren bomull. Det skulle stå på nattduksbordet. Tänk vilken doft att vakna till även om lakanen inte var rentvättade!
Lycka till på din resa till Bosnien!

Anonym sa...

Sojavax & Rapsvax tillverkas för hand i Roslagen.
Doftar säkert underbart!

Anna
annapanna77@hotmail.com

Vonka sa...

Hej.

Jag är gärna med och provar lyckan.
Mina svar är:
Raps och Sojavax och ljusen tillverkas i Roslagen.
Jag tycker det är viktigt att vara miljömedveten och att ljusen är det och även ska lukta himla gott känns bra för samvetet.
Jag har Woodwick hemma nu och även dom är av Sojabönvax, fast dom görs i USA så detta vore ännu bättre för miljön med tanke på att dom görs i Sverige.
Vore himla kul att testa och OM? jag vann skulle jag önska mig ljuset Ren bomull.
Kram Veronica.

Emely sa...

Vilken härlig tävling! Mer miljövänliga ljus till folket!!
* Raps och sojavax
* Roslagen

Jag önskar vinna doften syren och linné - underbara vårdofter!!
Jag bor ute på landet, precis bredvid en åker. När det blir vår sprider bonden gödsel så det luktar i hela huset. Hade varit underbart att tända det här ljuset så att vi iallafall kan andas. Ha det gott. Mvh emely.drugge@hotmail.com

Fru Philipsson sa...

Jag gör ett försök även jag: vaxen som används är sojavax och rapsvax . Jag tycker om nytvättade lakan i fysisk form och även doften av dem. Det verkar trevligt tycker även i ljusbord jag. Nu håller jag tummar och tår att lyckan är med mig och att ett ljus hittar till Värmland.

Fjällsnipans Alster sa...

Å jag som verkligen ÄLSKAR doftljus.. Perfekt tävling för mig :)
Ljusen görs på sojavax och rapsvax. Och tillverkas i Roslagen.

Och skulle jag ha turen att vinna så vill jag gärna prova ljuset HALLON & SOCKERVADD.

Kram Sofia

liljekonvalj sa...

1. Rapsvax och sojavax
2. Tillverkas i Roslagen

Åhhh va mysigt! Vårmorgon med kaffe och doften av något vårigt!

Hanna Paulsson sa...

Hej!
Raps och sojavax görs dom av och detta sker i Roslagen.

Min älskade man kommenterar ofta mina doftljus med att de doftar för starkt. Dock älskar han när jag plockar ut en rykande varm äppelpaj ur ugnen. Då borde väl detta fantastiska doftljus vara perfekt i vårt sovrum ;-)

Lenas trädgård sa...

Nu är jag med på denna utlottning! Men oj, så många andra, som också vill!
Men jag håller tummar och tår, Lotta. Vill gärna testa detta.
Kram på dej!

Lenas trädgård sa...

Jösses, glömde: Raps och Soyavax och tillverkas i Roslagen!/ lena igen

Elin Sofia sa...

Yvelis använder sojavax och rapsvax till sina doftljus och dessa tillverkas i Roslagen för hand.

Om jag vann skulle jag önska mig ett ljus som doftar "Ren bomull"! Jag längtar i hela kroppen efter att få hänga ut tvätten och efter att sitta och dricka kaffe lutad mot en solvarm husvägg.

Kul förresten med ny inspiration. Jag har nästintill doftljus-mani men har aldrig hört talas om detta märke tidigare. Kanske kan det bli en ny favorit? Jag tycker "ljusburkarna" ser supercharmiga ut.

Bea sa...

Oh ja da mache ich gerne mit und kann nur hoffen, dass es kein Hindernis ist - ich komme aus Deutschland ...
Zu Frage 1) aus Sojawachs und Rapswachs
zu Frage 2) in Roslagen von Hand gefertigt
Liebste Grüße von Bea aus Deutschland

Anonym sa...

Ljusen görs av soja och rapsvax i Roslagen. Det finns så mång härliga dofter så det är svårt att välja men jag skulle nog välja jordgubb & rabarber.
Tack för en jätte inspirerande blogg.

pernilla.palmqvist@hotmail.se

Anonym sa...

Vilken trevlig utlottning!
Sojavax och rapsvax, och de tillverkas i Roslagen! Svårt att välja doft, då det finns så många som lockar:-), men jag tror det måste bli syren och linne.
Tack för övrigt för en trevlig blogg, jag är själv en östgötatjej som numera är utflyttad till Schweiz sedan 14 år. Jag tittar in här nästan varje dag, och får på så sätt min (nästan) dagliga dos av mitt älskade Sverige:-).

Kram Gudrun

gudrun.oberle@sunrise.ch

KOTTELAND sa...

Soja och raps vax är ljusen gjorda av. Om jag skulle vinna ett ljus skulle jag vilja ha hallon & sockervadd. Jag älskar socker vadd - men kan inte köpa det. Varför inte då undrar ni säkert, jo har ni sett en kvinna i 50 årsåldern som äter sockervadd? Nej troligen inte. Men lukta på det vore ju kanon. Nytvättade lakarna låter också spännande. Eller mysk.....men då kanske jag tror det finns någon snygg man i närheten. Håller tummarna.

Anonym sa...

Ljusen är tillverkade i Roslagen och vaxer som används är soja- och rapsvax. Om jag skulle vinna skulle jag gärna vilja ha jordgubb och rabarber ljuset.

Anna Svensson
annsve.1@edu.gislaved.se

Frida Bergner sa...

Jag är självklart med och tävlar.

Sojavax och rapsvax används i deras ljustilverkning.
Ljusen görs i Norrtälje-Roslagen.

Jag skulle gärna vilja vinna ljuset i doften Hallon & Sockervadd. Jag älskar hallon och fluff. Så det verkar vara en god kombo helt enkelt. Rosa fluff med doft av hallon låter mumma! Dessutom skulle det vara kul att få testa ett miljövänligt kvalitativt doftljus.

frida-6@hotmail.com

Anonym sa...

Skulle gärna vilja vinna ett handgjort ekologiskt doftljus.
1. Ljusen görs av sojavax och rapsvax.
2. Ljusen görs i Roslagen, Norrtäljetrakten.
Om jag vinner skulle jag vilja ha doften Ren bomull.
Monika.magnusson@telia.com

Designhappens sa...

Sojavax och rapsvax
Rosalgen
Satsar på varm äppelpaj, håller diet så det får bli att njuta av dofter istället för paj :)
/Maria

KOTTELAND sa...

Hoppsan jag glömde visst att lämna in svar på fråga 2. Norrtälje, i mitt tidigare inlägg. Kram

Liie sa...

1. Ljusen tillverkas av sojavax och rapsvax.

2. De tillverkas i Roslagen

Blodgrape & Lime låter som en härlig doft så här när våren är på ingång, ett sånt skulle jag vilja tända efter en stor vårstädning som pricken över i:et :) liie.blogg(at)hotmail.com

www.snartmormor.bloggagratis.se sa...

Soja och rapsvax och ljusen tillverkas i Roslagen. Jag älskar doften av vanilj så jag skulle gärna vilja vinna "svart vanilj".

kram Inger

Erika Drewke sa...

De tillverkas i Roslagen av Sojavax och rapsvax.
Jag hade nog älskat alla dofterna, är helt förälskad i doftljus men har inte ens sett dessa tidigare så de skrivs definitivt upp på önskelistan redan nu! Sedan att jag inte fyller år förrän i Juni...
Men jag tror ändå att det jag helst vill testa nog är Nytvättade Lakan.

Anne-Mari Gabrielsen sa...

Ljusen görs av soja-och rapsvax, i Roslagen. Hade vart kul med ett som luktar nytvättade lakan! Mvh. annemarigabrielsen@gmail.com

Malin Hansson sa...

Raps- och sojavax använder Yvelis vid tillverkning. Tillverkas gör de i Roslagen, låter så fint! Jordgubb och rabarber är en all time favorite som passar bra nu när det börjar bli vår. Hoppas hoppas! Email: malinhansson@live.com

Anna Holmsten sa...

Hejsan!!
De tillverkas av soja -och rapsvax i Roslagen :) jag hade velat vinna "Svart vanilj" då den låter underbar (vill ha ett doftljus som inte är för sött) och jag fullkomligt älskar vanilj!:) Trevlig kväll!

Annaeholmsten@gmail.com

Anonym sa...

tillverkas av raps- och sojavax i Roslagen. Hallon och sockervadd skulle göra susen till våren, mmm :)

h. Ida L
skrollan88[a]hotmail.com

angela sa...

1. de tillverkas av soja & rapsvax.
2. I Roslagen

Och blev väldigt nyfiken på doften "Vilda Bär & Mossa" så den håller jag tummarna för att jag vinner.

Anonym sa...

Hej!

Sojavax och rapsvax och tillverkas i Roslagen.
Skulle vara så tacksam att få vinna och väljer då Nytvättade Lakan. Jag har haft en lång hemsk resa med svår cancer som jag nyligen övervunnit. Tycker jag är värd den fina vinsten. Hoppas hoppas!!!

Kram Madelene Abrahamsson
MaddeVla@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!

Svar är: Sojavax och Rapsvax. Tillverkas i Roslagen.

Har jag tur nu så ska min älskade dotter få den fina vinsten av mig. Hon har nyligen övervunnit svår cancer. Tycker verkligen hon är värd den, efter att hon genomgått 8 tuffa cellgiftsbehandlingar. Jag är så tacksam att hon lever! Håller tummar och tår att jag det fina ljuset får! Önskar doften Söta Tranbär.

Kram Birgitta Abrahamsson
abrahamsson.b@hotmail.com

Anonym sa...

Tjena!

Svaren är: Sojavax rapsvax och Roslagen.

Om jag vinner nu så ska min underbara flickvän få den fina vinsten av mig och önskar då doften Nytvättade Lakan. Hon har kämpat med sin svåra elakartade cancer och äntligen övervunnit den. Hon betyder allt för mig. Det skulle vara så roligt att få överraska henne. Håller tummarna hårt!
Mvh Robert Schirman
robban2014@hotmail.com

Anonym sa...

Hejsan!

Rätt svar är: Sojavax och Rapsvax och tillverkningen sker i Roslagen.
Vinner jag ska min kära fru få det fina ljuset och önskar doft Nytvättade Lakan. Hon ställer alltid upp på både människor och djur till 100% och tänker minst på sig själv. Hon är guld värd och jag älskar henne så. Håller tummar och tår!

Mvh Rolf Abrahamsson
rolfy49@hotmail.com

Anna-Carin sa...

Sojavax & rapsvax görs ljusen av och de tillverkas i Roslagen! Hallon och sockervadd låter som en ljuvlig doft helt i min smak så jag håller tummarna för den :)
annacarinw(at)telia.com

Anna-Carin sa...

Glömde skriva att de görs i Norrtälje, Roslagen (som jag besöker varje sommar - extra roligt!)