tisdag 4 mars 2014

Att ta hand om sina nära


I Bosnien var de så duktiga på att ta hand om sina släktingar och sina vänner, de jobbar som i team. En fika tillsammans fick ta tid och man bryr sig hjärtligt om dem som man har kär.



Porslinet hittar du här

Så idag har jag överraskat min mamma och syster med semlor.  Mitt recept hittar du i vår kokbok eller här, vanlig bullsmet. Det blev en hel hög som väntar på att ätas upp. 

Själv har jag fikat varje dag i Bosnien så idag blir det ingen semla för mig. Jag har istället sprungit 3 km och nu tänker jag sätta igång och möta våren med motion och en massa jobb. Ska bli så härligt, jag är riktigt peppad!

Kram Lotta


6 kommentarer:

Sallys hus sa...

Å vilket fint inlägg Lottis!
Så sant så sant..
Jag måste också dra igång o möta våren med motion...en himla massa till o med..;)
Kram kram
Katarina

Elle sa...

Jag har varit i Bosnien ett flertal gånger och kan bara hålla med att man är väldigt gästvänliga där. Ska bli kul att se vad du varit med om!

Nu blev jag sugen på semla...
Kram Elle

Anonym sa...

Hoppade över semlan idag, har kommit igång en längre tid med promenader löpning, inget sött, förutom 70% choklad till kaffet.
Att ta hand om de sina är vackert.

Kram Anna!

Gabriella sa...

Dina semlor ser riktigt smarriga ut! Jag har varit sugen på semlor hela dagen men väntar snällt till imorgon då svärmor skulle bjuda på en:)
Så fint att få ta del av andras kulturer, ska bli spännande att höra hur du haft det sedan!
Kram

Marthina, Holmbytorp sa...

Ser gott ut! Vi har inte hunnit med några semlor här, tyvärr. Festar på lite äggröra ikväll istället ;) Kram kram//Marthina

Pemsplatser sa...

Ååh ser så gott ut:) Kram